Vés al contingut

Presentació Drupal meetup Montpeller: Zen, SASS i responsive

Enviat per felip el

Ahir vaig presentar a Montpeller el tema de base Zen 5 pel Drupal 7. Primer vam aprofitar l'avinentesa per repassar unes generalitats del motor de renderització del Drupal (funcions de «tema», de process i preprocess, plantilles, etc.), i les eines integrades a aquesta nova versió del Zen, notablement SASS (un preprocessador per un desenvolupement CSS més eficaç) i Compass, en què es basa Zen Grids, un conjunt de macros SASS (o «mixins») que fan més eficient l'ús de la quadrícula.

Vam parlar llargament (la reunió va durar més de dues hores) de responsive design (disseny web adaptable). Des d'un punt de vista tècnic, concebre un lloc adaptable (el que ve a reconèixer per fi el caràcter plàstic del Web) és certament més complex, almenys a curt termini, però estem a punt de tenir a l'abast eines de qualitat amb el Drupal 8, que amb la Mobile Initiative té els recursos necessaris per esdevenir pioner dins aquest àmbit. Des d'un punt de vista cultural és una revolució, que probablement ens obligarà a revisar els processos habituals de concepció i de realització.

Gràcies a tots aquests que van participar a aquest encontre; adjunto a sota com m'ho van demanar els transparents projectats ahir. Ens veiem el mes que ve per la presentació d'Imad sobre un framework d'accessibilitat, relacionat amb el tema tractat ahir (tornarem molt probablement a parlar del SASS).